Adverteren op Instagram? Lees eerst deze tips.

 

Hoe haal ik meer resultaat uit advertenties op Instagram?

 
Wanneer Instagram gebruikers hun stories bekijken, verwachten ze video te zien en vaak ook interactie, dus door een videoadvertentie te plaatsen in Instagram Stories kunnen gebruikers worden bereikt die meer openstaan voor het bekijken van video’s. In de feed zijn gebruikers gewend aan bladeren en bladeren - niet stoppen, communiceren of doorklikken naar een andere webpagina.

In deze blog lees je 4 tips voor video advertenties op Instagram.
 

Tip 1: De eerste seconden zijn het belangrijkst.

Instagram gebruikers scrollen erg snel door hun feeds, dus of het nu gaat om een post of een story, creëer videoadvertenties die gebruikers ertoe dwingen te stoppen.

Dit betekend dat de eerste 3 seconden het belangrijkste zijn. Zorg ervoor dat je video meteen begint met afspelen zodat gebruikers niet denken dat het een afbeelding is.

Tip 2: Voeg tekst toe.

Omdat de audio van Instagram standaard is gedempt het verstandig om je video te laten beginnen met geanimeerde tekst.

Een paar korte bijschriften in de video zullen de interesse van je publiek wekken, zodat ze de hele video kunnen bekijken en zelfs later het geluid kunnen spelen. Te veel tekst kan echter overweldigend zijn voor de kijker en de video lijkt rommelig.

Ook als je bijschriften gebruikt zorg dat je audio kwaliteit goed is!
 
instagram-image-sizes
 

Tip 4: Mix met Instagram.

Videoadvertenties moeten van nature in de Instagram-feeds passen voor de beste ontvangst. Als gebruikers door hun feeds scrollen, wil je hun aandacht trekken. Het plaatsen van videocontent die waarde toevoegt aan de gebruiker, heeft meer kans op betrokkenheid.
 
 

Kan ik je hierbij helpen? Of wil je meer informatie?